.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالف تغییر کاربری عرصه های طبیعی هستیم
سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مخالف آن هستیم که کاربری عرصه های جنگلی، مرتع و بیابان ها در کشور تغییر کند.

 به گزارش شمال نیوز، عباسعلی نوبخت پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر احیای و توسعه جنگل‌ها، اظهار داشتن: همکاران منابع طبیعی حافظ امنیتی زیستی کشور هستند.

وی با بیان اینکه در کشور و منطقه خشک و نیمه خشک دنیا قرار داریم، گفت: طبق مدل سازی های صورت گرفته برای ۲۰۲۵ خشکی سالی در ۱۷ کشور بیشتر می‌شود و این مسئله در سال ۲۰۴۰ تشدید می‌یابد اما توجه به توانمندی‌های موجود در بخش دانشگاه، تحقیقات، می‌توان با مدیریت درست و اجرایی برای پوشش گیاهی و جنگلی می‌توان بحران مدیریت کرد.

وی با عنوان اینکه کشور مدیون پوشش جنگلی شمال کشور است، افزود: در قسمت شمالی و جنوبی البرز نیمی از تمدن ایران زمین سکونت دارند و جنگل‌ها سالانه سه میلیارد مترمکعب آب ذخیره سازی می‌کنند.

نوبخت با تاکید بر حفظ جنگل‌های هیرکانی و جنگل‌های زاگرس گفت: ما مخالف آن هستیم که کاربری‌های جنگل، مرتع و بیابان را تغییر دهیم زیرا سربازان حفاظت از عرصه‌ها هستیم.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با عنوان اینکه مردمان شمال بسیار با فرهنگ و با سابقه تمدنی بالا هستند از تهیه چهار پایلوت در جنگل‌های هیرکانی خبر داد و گفت: توانمندسازی حاشیه نشینان جنگل برای کاهش فشار به عرصه‌ها امری مهم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: باید راهکارهایی برای توانمندسازی حاشیه نشینان و ارتقای معیشت جوامع محلی اتخاذ کنیم و هرجا که به مشارکت مردم امید داشتیم و مدیریت پایدار برای حفظ کاربری‌ها در جنگل و عرصه امری لازم است./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.172 seconds.